mättad

har tillbringat min kväll hos daniel.
vi drack capuccino och kollade på film. väldigt skönt att ha sällskap eftersom jag tänker på tok för mycket.

incidenen som hände i natt känns obefogad.
den ställde till så mycket,
och jag blev mest drabbad,
trots att jag inte ens ville delta,
ni drog in mig.
har pratat lite med mamma om det,
och det känns väl något bättre,
men hur mättad blir man av moralkakor?

Jag vill ju äta kärlekskakor som smakar vuxet,
och dricka jordgubbssaft för att kunna leka.
kan vi inte bara testa?
utan måsten eller misstankar?
utan förhoppningar,
bara på känsla.
som när man dricker te och häller bomull i,
och låtsas att det är moln som tar oss dit vi vill...
kan vi inte bara byta ut moral,
och hålla oss till känsla?



Kan vi inte bara njuta av livet,
skratta åt bilder som aldrig borde tagits,
och plocka blommor ur grannens rabatter?
hade inte livet varit finare om vi sa hej till alla vi mötte,
och log åt dom som såg arga ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0