tanken slog mig

så ligger man i sängen och tänker,
tänker på saker som inte finns,
eller kanske finns dom?
min verklighet är inte din,
men den finns,
för mig.

jag tänker för mycket,
och det har blivit en hobby för mig att göra en höna av en fjäder.
jag omvandlar dina ord,
till ord jag inte vill höra.
likaså med dina handlingar.

ingenting är bra när det går på rutin,
går vi på rutin?
eller är jag bara rädd för att det ska bli så,
så jag inbillar mig?

A berättade en gång om en kompis som grät utan anledning,
A sa att detta inte e möjligt,
jo svarade jag.
det är möjligt,
jag gör det ibland,
ibland,
när jag inte vet hur jag ska bete mig,
så gråter jag utan anledning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0