älska aldrig mer

visst sa jag väl till dig allt jag ville att du skulle vara?
jag sa det med ord som jag hoppades att du förstod,
medan du matade mig med hallon.
Jag låtsades att det var en film,
att du var draken,
som eldade upp min själ.

kommer du ihåg när du frågade mig om jag kunde älska dig?
vad ska jag älska dig för? frågade jag
jag vill att du ska älska mig för den jag är,sa du och blottade hela dig själv.
du minns det nog inte,
för du sa det aldrig.
du visade det med dina rörelser,
och kom hem alldeles för sent.
du ville nog att jag skulle älska hela dig,
precis som den du var,
och ville bli.
Men fåglar älskar bara den blomma som kan ge dom nektar,
likaså gör jag.
jag kan inte älska dig,
sa jag och tittade aldrig mer in i dina ögon.

Kommentarer
Postat av: caroline

Riktigt bra texter du skriver!

2008-10-10 @ 16:57:19
URL: http://neverunderstood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0