beroende

du är en sån som är värd att satsa på,
sa du medan du strök din tvätt.
en sån man lätt blir beroende av,
så man bara vill ha mer.
jag ritade streck på min teckning,
ett streck för varje lögn.
och drack saften som smakade hallon.
och medan du åt mig till middag,
skrattade jag åt ditt sätt att äta,
och jag satt på ditt golv.

kan vi inte se världen upp och ner?
eller från ett annat perspektiv?
Du vågade inte,
samtidigt som du sög livet ur mig.
vi älskar inte,
sa jag och dina andetag kändes som isvindar.
du förklarade hur du kvävde din kärlek,
och påstod att tiden är fel.
Jag var ju bara någon man blir beroende av,
sa jag och målade drakar som gestaltade mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0