festa är livet, eller livet är en fest?

Har blivit oerhört mycket fest på senaste tiden,
på samma sätt som kärleken berusade mig,
gör nu alkoholen.
med samma följande baksmälla.
Frustration,
ångest,
glädje.
allt är samma.
förut var det du som var kärleken,
nu är det alkoholen.
förr var det kärleken jag skulle lägga av med,
nu är det vinet.
mitt liv känns som ett kaos,
precis som förut.
Nu sitter jag och dricker vin och söta drinkar,
som får mig att koppla av,
och känna mig tillfreds sinnesmässigt.
jag låtsas att det är kärleken jag dricker.
jag leker att du är druvorna,
och alkoholen är resultatet av oss.
vi skrattar,
dansar,
och gör saker vi aldrig skulle gjort annars.

jag gjorde en sak för mycket,
och livet är inte längre den fest jag ville vara på.
spriten var alldeles för stark,
och jag förnedrade mig själv.
det gjorde kärleken också.
 

från och med nu,
vill jag inte beblanda mig med alkohol,
inte heller med kärlek.
båda faktorerna ger dig bakfylla,
och en dags återhämtning.

varken kärlek eller berusning är något bestående.
och aldrig mer ska jag förnedra mig på det sättet jag gjort hittills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0