jag ska vakta mina ägodelar

hösten har kastat sig över mig,
och jag ska bevaka min ägodelar med hela mitt liv.
nu när inte solen är nära,
och ger dig den närhet du behöver,
vill du ha närheten av mig.

du kommer aldrig kunna älska mig tillräckligt,
sa jag när jag var full.
jag menade det.
du kommer aldrig kunna älska mig på det sättet jag kräver.
kommer du dansa för mig,
när jag säger dansa?
eller kommer du le,
med ditt fina leende,
och hoppas att jag ska glömma?

vi dansade aldrig,
inte heller lekte vi med känslorna.
detta var allvar,
och ingen ville såra.
vi ansträngde oss så mycket att filmen vi tittade på,
blev ett mönster vi skulle följa.
vi ville leva i en film,
som en man hade hittat på när han var lika rädd som vi.


men nu när hösten kommer,
vill jag älska mig själv mer än min näste,
jag vill ligga i sängen,
utan dig,
och hoppas att du skakar av längtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0