jävla du

Du luktar alltid gott,
och jag vill smaka mer.
men du hugger som en haj
och frågar mig: anstränger du dig inte mer än så?
 jag målade naglarna i grönt
och levde under en revolt.
mina blommor vissnade i takt med dig.
jävla du,
sa du och gick.
 vi lekte grodor i vattnet
och maneterna vi kastade representerade skott vi så gärna vill ge.
jag sköt dig,
du sköt mig,
men du träffade aldrig.
Min kärlek blir aldrig mer seriös än vad den är nu,
sa jag när vi drack latte,
och tittade ut på gatorna som var livfulla.
 du tittade på mig,
och försökte med hundögon be mig att ångra mina ord.
jag ångrar ingenting,
sa jag och tog bort skum-mustachen över din läpp
som jag så många gånger kysst.
jävla du,
sa du och lämnade mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0