ljugpotta

Du hade precis lärt dig att ljuga,
och du övade så intensivt.
du förtrollades av orden du sa som fick mig att tro,
tro på att man aldrig ska döma hunden efter håret.
nu i efterhand inser jag att du bara övade på att ljuga.
och jag måste erkänna att du var duktig på det.
Du förvandlade klychor till sagor,
och fick mig att le som vapen.
jag använde mitt leende som du använde mig.

Man kan inte ha kakan samtidigt som man äter upp den,
men man kan bete sig som en drake i en opassande komedi.
man kan klä av folk nakna och skratta åt dom,
men man kan aldrig få någonting ogjort.

det finaste hos en människa är dess nakenhet,
så låt dig aldrig förföras.
endast den som älskar dig så innerligt att han förvandlar salt till bomull,
och tar dig upp till himelen,
endast han är värd din nakenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0