mörka dagar och ljusa nätter

det var nu du skulle vara här.
nu när kvällarna blir ljusare för varje dag,
det var nu du lovade att vara här.
när mörkret inte vaggar dig
ska jag göra det,
sa du och somnade.
mörkret vaggar mig inte längre,
hör du det?
inte det minsta lilla får kvällarna mig att sova.
och du är inte här och kommer aldrig mer att vara.

man ska aldrig ge sig in i leken,
det var det jag sa till dig när jag försökte ha dig på avstånd.
du förklarade med opassande ord att detta inte var lek,
det var allvar.
det blev inget mer än fina ord som ljög.
jag lindade in dom i lakan som du skitade ner.
jag vägrade att låta mig se att du körde på rutin.
som en bulldozer,
en ångvällt,
körde du över mig,
mina tankar
mina ord...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0