tentan avklarad, snart utskjut

Ja, då hade man avklarat tentan. nu känner jag en viss frihet. men valmöjligheter leder till psykisk ohälsa har jag läst. jag mår hur som bra, trots mina valmöjligheter.
Ikväll blir det förfest hos Tiffany, sen utgång. är oerhört seg och trött, så vi får se hur lång min kväll blir.
imorgon blir det även då utgång, det snackas om middag på Villan för att sedan festa vidare..kan bli hur kul som helst!

jag vill vara kär,
hur ska man lyckas få den känslan.
det pirrar i magen,
och man är lycklig.
kan man nå den utan att vara kär i nån?
kan man vara kär i livet?
sitta på en sten,
vid havet,
eller i skogen,
i värmland
och bara vara kär.
i livet
i stunden
i allt.
jag vill vara kär i allt som finns.
inte bara en enskild person.
jag vill se det ljusa 
i allt mörkt
och skratta med dom som skrattar.
förr kunde jag älska det mesta,
jag var blåögd och drack kaffe med främlingar.
jag trodde att kakorna man fick var goda,
och rosorna var av kärlek.
nu för tiden ser jag bara taggarna,
och tror att alla vill mig ont,
eller är onda,
tills dom bevisar motsatsen.
och hur lätt är det att bevisa att man är en god individ,
när jag hela tiden blundar och lever på mina förutfattade meningar?
den som ska älska mig,
och samtidigt bli älskad tillbaka,
måste ha ett djävulskt tålamod,
och aldrig gråta över mjölk som redan är spilld.
han måste kunna ge mer än han får,
och aldrig fundera över saker jag säger.
han finns inte.

det regnar ute och jag vill inte vara fri,
jag vill vara fastbunden i dina armar,
och stänga av värmen när vintern kommer.
då vill jag ligga under en filt,
under dig.
jag ska hälla varmt vatten över dig,
för att sedan ångra det jag gjort när du skriker av smärta.
sen ska jag älska dig,
och låtsas att jag aldrig mer ska göra om det,
jag ska tro på att man lär av sina misstag,
även fast jag aldrig gjort det innan.
du ska linda in mig i bomull 
och servera varm oboy när jag e trött.
du ska vara den det inte går att vara 
medan jag lyssnar på tracy chapman
och älskar musiken mer än dig.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0