hur ska man kunna?

Om man slutar vilja,
vad händer då?
om målen suddas ut,
resulterar det i belåtenhet?
Var går gränsen mellan att vara nöjd,
och att bara acceptera läget?

Jag vill aldrig bli den som accepterar situationen,
och tar den för vad den är,
för att sedan bli bitter,
och önska att jag hade det som de andra.
Jag har en ständig,
inre strävan efter att alltid bli bättre.
Är det inte det som kallas målinriktad,
tävlingsfokuserad?

Ibland önskar jag att jag vore nöjd,
i just den situationen jag befinner mig i,
men jag vägrar acceptera en situation,
och fortsätta leva i något som skulle kunna bli bättre.

Hinder är väl till för att ta sig över,är det inte så?


Och att gräva frenetiskt efter något man så innerligt vill ha,
och bära med sig det,
med en stolthet som inte går att beskriva.
Njut av det du har,
och kämpa för det du får.



Kommentarer
Postat av: mys.

Lasse ser ut som en svart Samojed :P

2009-02-20 @ 20:18:28
Postat av: Linn

lasse har många skepnader;)

2009-02-21 @ 14:43:42
URL: http://dontlikeyouthewayyouare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0