insikt

jag har kommit till insikt med massa saker den senaste tiden,
dels har jag insett att du faktiskt älskar mig,
och jag behöver inte tvivla i den frågan.
du vill ha mig som jag är,
och jag är tacksam,
så tacksam att jag har dig!
jag har även insett att gräset inte är grönare på andra sidan,
att det är precis lika härligt att leva här och nu,
som att leva i morgon.

molnen kanske skymmer solen ibland,
men är det inte härligt att längta,
att vänta och hoppas,
att ta en sak i taget,
och låta allt ha sin tid.

Sluta brusa upp,
sluta ta allt på så stort allvar.
det enda som kan få dig att sluta drömma är du själv,
så gör inte det.
lev i nuet,
men dröm,
låt dig drömma,
och ibland,
ibland kan du låtsas att drömmen är din verklighet.
använd "hemligheten"
och nå dit du vill.
du är bra som du är,
och världen älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0