mitt liv som...

jaha, nu har ännu mer tid försvunnit och jag är äldre nu än sist jag skrev.
har jag lärt mig nåt då?
nja, inget mer än att "this is it" skulle blivit sjukt mäktigt och att en hälta inte alltid är lätt att hitta orsaken till.
Legolas är nu under utredning för sin hälta på vänster framben. vi har röntgat och jag och veterinären är inte överens. jag har därför beslutat mig för att vända mig till hallands djursjukhus för att få ett utlåtande. den 26e är det dags att åka dit och få domen:)
legolas går nu på smärtstillande för att se om hältan försvinner och det har den gjort. vi har även införskaffat oss ett simkort och är nu inne på sjunde gången. tänk att en hund bygger muskler så fort och tränar upp sig så fort. när vi började, dvs. för sex veckor sedan simmade han 15 minuter med flytväst. nu simmar han 40 minuter utan flytväst och med yetstråle på från och till. han har även gått upp 2 kilo.
Idag har jag varit ute och cyklat med honom och jösses vad den mannen älskar att springa vid cykeln! Min annars så lugna och behagliga hund tänder till och blir någon slags bulldooooozer.. helt ok förutom att han trängde in mig i en grind. det tackar jag särskilt för!
Men det är skönt att han fungerar i arbete nu. har även planer på att börja tävla lite smått med honom...!
På återhörande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0